בתוך שלל המקצועות שהאינטרנט הוליד ויצר אנחנו מוצאים מקצוע עכשווי מאוד שאין בעל עסק שלא נזקק לו הוא מקדם אתרים. חלק מהלקוחות הפוטנציאליים סובלים לרוב מאנשי מקצוע שאכזבו אותם או ששמעו סיפורים לא נעימים שקרו לאחרים ולכן חוסר ההתמצאות שלהם בתחום זה גורם להם לחשוש מאוד מהתחום וממה שהוא עשוי להניב להם. יש להבהיר אם כך שני דברים:
- קידום אתרים זהו מקצוע נחוץ למי שרוצה להתקדם באינטרנט – בניגוד למה שאומרים אחרים מקדם אתרים הוא אכן מקצוע אמיתי ותחום שיש בו תוצאות מעולות אם עובדים נכון.
- אכן, לא כל מי שמעיד על עצמו כבעל מקצוע טוב ואמין הוא כזה שעומד בהבטחות שלו ויכול להניב תוצאות רצויות ללקוחות.
כמו כן – חשוב לדעת! קידום אתרים (SEO) זה רק ערוץ אחד של שיווק אינטרנטי. ייתכן שלעסק שלכם מתאים לפעול בערוצים אחרים כמו פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל. למרות שקידום אורגני מתאים למעל 95% מהעסקים, יש תחומים בהם הערוץ הפייסבוקי יהיה יעיל בהרבה!
שימו לב לדגשים הבאים ואל תהססו לבחון אותם לפי מקדמי האתרים שתפגשו בדרך.
לרשימת חברות הקידום באינדקס שלנו ליחצו כאן.
למה עליכם לשים לב כאשר מחפשים מקדם אתרים טוב ואמין?
- ניסיון קודם ומובהק – ניסיון הוא עניין מדיד לחלוטין. הרזומה של כל מקדם אתרים לא מתחיל בפגישה שלו אתכם אלא הרבה לפני כן וזה משהו שאתם יכולים למדוד. בדקו היכן עבד קודם, אם כעצמאי ואם כשכיר, וכמה זמן בדיוק. כמו כן, שאלו אותו באיזה מתפקיד עבד קודם בתחום זה משום שיש עוד הסתעפויות למקצועות האינטרנט ויכול להיות שזה מה שעשה המועמד שלכם ולא בדיוק קידום אתרים. את הניסיון יש למדוד גם לפי אתרים שקידם, כי בדרך כלל השם שלו יתנוסס כקרדיט בתחתית האתר.
- הכשרה מקצועית – הכשרה מקצועית היא חיונית אבל לא כולם מקבלים אותה בבתי ספר מסודרים או בקורסים. קורה לעתים שאנשי המקצוע הטובים ביותר לומדים את המקצוע בהכשרה פרטנית ובסטאז' אצל מקדמי אתרים נחשבים שמלמדים אותם את כל הידע והכלים שלהם. בין אם מדובר בקורס או במנחה אישי, השמות הם המדד לאיכות של ההכשרה. בקשו רפרנסים כדי להבין איפה הוכשר למקצוע.
- תוצאות מוכחות – קידום אתרים הוא תחום שנשען אך ורק על מספרים, נתונים וסטטיסטיקה. כלומר, יש לו תוצאות מוכחות לכאן או לכאן. חפשו את האתרים שאותם קידמו המועמדים שלכם ורצוי בנישה שלכם. אל תעשו השוואה של הנישה שלכם לנישה מצקועית אחרת משום שהפרמטרים לא דומים ברוב המקרים. חפשו אתרים שמקודמים בתחום המקצועי שלכם לפי אותן מילות חיפוש שאתם יודעים שהלקוחות שלכם מחפשים בוודאות. זו תהיה הדרך שלכם לדעת באמת עד כמה הוא מצליח לקדם אתרים.
- שירות אמין וזמין – האם המועמד לקידום האתר שלכם זמין בצורה סבירה? אמנם, אנשים אלה יכולים לעבוד בשעות שונות של היום וגם בערבים, אבל מענה בתוך 24 שעות הוא המינימום הנדרש משום שיש לפעמים בעיות דחופות או קריטיות, כמו היעלמות אתר או כל בעיה אחרת שיש לטפל בה מיד.
- המלצות מלקוחות שאפשר לסמוך עליהם – בקשו המלצות מלקוחות ודברו אתם. בדקו את ההמלצה שלהם לעומת המיקום של האתר שלהם בתוצאות החיפוש, מצב האתר שלהם והטראפיק שלו ואת כל שאר המדדים שקשורים לקידום שלו. אל תבקשו המלצות מבעלי אתרים שאינם בתחום שלכם, שוב, משום שזה לא אותה עבודה במקרים רבים.
- איך בנוי החוזה שלכם? – יש מקדמי אתרים שמחזיקים אנשים לחוזים ארוכים ולא סבירים של שנים או זמן רב, וכורכים בכך תשלומים לא הגיוניים כלל. יש לדעת כעת ששום סעיף שמחזיק לקוח בכוח אינו מעיד על טיב העבודה וגם אינו צריך להיות בחוזה כזה. עם זאת, יש לדעת כי מינימום מסוים של זמן וסבלנות הם מחויבי המציאות משום שכך עובדים מנועי החיפוש. אלא אם כן התחום שלכם באמת סובל מתחרות קשה, יש לדעת כי אם בתוך חודשיים שלושה לא תראו תוצאות שמתחילות לזוז, יש בעיה באופן ביצוע העבודה וכדאי לבקש הסברים או להיפרד לשלום.
- התחייבות – הנובע מהסעיף הקודם הוא שכל התחייבות שלכם למקדם האתרים לא צריכה לעבור את תקופת הזמן המינימלית לפי הערכת הזמן שלו, בין חודשיים לבין חצי שנה במקרה הכי גרוע ופסימי, כדי להבטיח גם תוצאות.